Wat te doen bij hospitalisatie?

Word je opgenomen in het ziekenhuis? Dan zijn er verschillende manieren om dit te melden aan KBC:

  • via de app KBC Mobile of via KBC Touch: alle dagen, de klok rond.

    Geef nu je schade digitaal aan

  • telefonisch op het nummer +32 16 24 24 24.
Hospitalisatie

Bij inschrijving in het ziekenhuis toon je best je AssurCard aan de balie. Zo treedt het derdebetalerssysteem in werking en wordt de ziekenhuisfactuur van je opname rechtstreeks door KBC betaald. Vind je je AssurCard niet meteen terug? Geen paniek, want je kunt het nummer van je AssurCard ook steeds opvragen via Kate in je KBC Mobile app.

Neem hier gerust een kijkje om te lezen wat je vóór, tijdens en na je ziekenhuisopname moet doen.

AssurPharma

Moet je na de opname nog langs bij de apotheker? Laat daar dan zeker de barcode scannen die je in je KBC Mobile app of op papier ontvangen hebt na je aangifte. Op die manier kan je apotheker de kosten automatisch naar ons doorsturen en hoef je ze ons niet meer zelf te bezorgen.