Bij een ongeval op weg naar het werk of tijdens het werk is het belangrijk hier zo snel mogelijk aangifte van te doen aan de arbeidsongevallenverzekering. Dit kan het snelst via het KBC Business Dashboard. We tonen je hieronder hoe je dit precies kunt doen. Na die aangifte doen wij er alles aan om het dossier zo spoedig mogelijk te behandelen en om alle verzekerde kosten vlot terug te betalen.
We verwijzen je graag door naar de website van KBC voor meer informatie rond deze aangifte. Je kan hier een demofilmpje terugvinden die je stap per stap helpt bij de aangifte: Aangifte arbeidsongeval - KBC Bank & Verzekering.
Digitale aangifte via KBC Touch of KBC Business Dashboard
Met onze handige digitale tool van KBC kun je via je KBC Touch of Business Dashboard gemakkelijk en snel je aangifte doen. Dit doe je zo:
KBC Touch
Meld je aan in je KBC Touch en zet de schakelaar linksboven op 'Zakelijk'. Klik daarna op 'Verzekeringen' waar je je polis met de arbeidsongevallenverzekering zal terugvinden. Daar zal je een knop terugvinden met 'Schadeaangiftes arbeidsongeval', waarop je kan klikken. Je komt in de aangiftetool terecht en kan er ook je bestaande aangiftes opvolgen.
KBC Business Dashboard
Je zal de aangifte enkel kunnen doen als je de beheerder van BDO je toegangsrechten heeft ingesteld. Hoe je dit in orde kan brengen vind je hier.
1 Open het Business Dashboard en kies voor het domein 'verzekeren'. Kies daarna 'personen'.

2 Kies voor 'schadeaangifte ongevallen'

3 Kies bij 'arbeidsongeval' voor 'schadeaangiftes arbeidsongevallen'. Daarna kom je in de digitale tool 'Schadeaangiftes arbeidsongevallen'.

4 Kies voor 'nieuwe aangifte' en start je aangifte

5 Wat betekenen de extra opties?

1. Hier kan je aangiftes exporteren in een CSV bestand of je verslag 'frequentie- en ernstgraden' downloaden.
2. Hier kan je modelformulieren downloaden die je nodig hebt om je aangifte te vervolledigen (bv. medisch attest).
3. In deze instellingen kan je de toegang van je medewerkers en ook je structuur beheren.
4. Hier kan je de FAQ's terugvinden rond het beheer van het KBC Business Dashboard.
5. Hier vind je de contactgegevens van je agent, de helpdesk Online for Business en Schadedienst Arbeidsongevallen.
Op papier
Ben je niet vertrouwd met de digitale toepassingen of loop je vast in het digitale proces? Weet dan dat je de aangifte ook op papier kunt doen.
Hiervoor gebruik je Formulier aangifte van een arbeidsongeval. Het ingevulde formulier mag je aan ons bezorgen.
Bezorg ons ook de nodige documenten
Medisch attest, ingevuld door de spoed- of huisarts.
Attest tijdelijke arbeidsongeschiktheid, opgesteld door behandelende arts.
Een kopie van de laatste loonfiche.