Wat is KBC Mobile of KBC Touch?
Heb je een auto-ongeval, of schade aan je wagen of aan je huis? Werd er bij je ingebroken en een diefstal gepleegd? Of heb je dringend hulp van de bijstandscentrale nodig?
Met KBC Mobile of KBC Touch kun je vlot
- Een ongeval, schade of ziekenhuisopname aangeven
- KBC regelt dan achter de schermen alle administratieve rompslomp voor je.
- Eenvoudig contact opnemen met je verzekeringsagent, de KBC-bijstandscentrale, VAB (bij pech)
Geef je een schadegeval aan in een autopolis of storm en glasbreuk in je woningpolis? Dan krijg je meteen een dossier dat je in de app kunt opvolgen.
Bij andere schadegevallen ontvangt de contactpersoon van je verzekering (of VAB bij pech met je voertuig) automatisch de nodige info zodra je aangifte doet. Daar gaat zij meteen mee aan de slag om je schade af te handelen. Je krijgt zo snel mogelijk een update van je dossier.
Hoe geef je schade aan in KBC Mobile?
1. Via het polis overzicht
- Meld je aan en kies langs onder 'Mijn KBC', hier zal je onder het rubriekje 'Verzekeringen' jouw verzekeringen terugvinden.
- Kies de verzekering waarvoor je schade wilt aangeven.
- Klik daarna op 'Schade aangeven en opvolgen'.
- Klik vervolgens op 'Start een nieuwe aangifte'.
- Beantwoord vervolgens de gestelde vragen.
2. Via onze digitale assistente Kate
Wist je dat je hiervoor ook de hulp van onze digitale assistente Kate kan vragen?
Dit kan je doen door op je startscherm op het 'Kate-icoontje' te klikken rechtsbovenaan, dit is een blauwe cirkel met verticale streepjes in. Zo kom je in een chatsessie terecht met Kate. Daar kan je vragen aan haar wat je wil, zoals bijvoorbeeld: 'Schade aangeven'. Kate zal je dan een link bezorgen naar de juiste pagina waar je je schade digitaal zult kunnen aangeven.
Hoe geef je schade aan in KBC Touch?
1. Via het polis overzicht
- Meld je aan en kies in de overzichtszone een sfeer, zoals wonen, gezin of voertuig.
- Je krijgt een overzicht van de polissen die je hebt, klik op de polis waarin je de aangifte wil doen.
- Klik op 'Een aangifte doen' en vervolgens op 'Start een nieuwe aangifte'.
- Beantwoord de gestelde vragen.
2. Via de andere ingang
Heb je zelf de polis niet staan in je KBC Touch, omdat je bijvoorbeeld slechts courante bestuurder bent, maar wil je toch schade aangeven? Dan zal je de schade via een andere ingang moeten aangeven.
- Klik op 'Contact' in de rechter bovenhoek.
- Kies dan voor 'Schade aangeven en opvolgen' en klik vervolgens op 'Start een nieuwe aangifte'.
- Beantwoord de gestelde vragen.
Bekijk hieronder de foto's met daarop aangeduid waar je kunt te klikken om de stappenplannen te volgen.